کانال تلگرامی برای دانلود تمام سوالات مهم و جزوه ها 

https://t.me/manabeestekhdamihesabdari99

در ادامه دو تا پست قبلی

بهترین و کامل ترین منابع برای آزمون استخدامی حسابداری 1

(که دو تا از درس ها تخصصی حسابداری و نکته ها مهم آزمون ها رو گفتم)

بهترین و کامل ترین منابع برای آزمون استخدامی حسابداری 2

(اینجا هم درس های عمومی و در مورد 8 تا قانون نوشتم و روش خوندنم در مورد قانون ها)

اما ادامه دس های تخصصی حسابداری و مدیریت

 

3-حسابداری دولتی

 

 

با توجه به این که در فراگیر هشتم.پسوند بخش عمومی به درس حسابداری دولتی اضافه شده،سوال برای بعضی هاست که این چیه.آیا امکان طرح سوال بر اساس رویکردی تعهدی که از سال 94  شده هست.و این که باید ثبت ها جدید رو بخونند یا نه

یا استاندارد های حسابداری دولتی رو (که در آزمون ارشد حسابداری امسال از  10 سوال  6 سوالش از استاندارد ها تهیه شده بود.)

دوستان جزوه ای که بالای 300 صفحه است  و هر ساله نسخه جدیدش رو وزارت امور اقتصاد و دارایی میده.برای فراگیر هشتم میخونند. من هم برای ازمون دیوان یه نگاهی کلی انداختم.اما بیخیال شدم.برای همین به ثبت ها قدیمی مدرسان بسنده کردم.در سال 98 که آذر امتحانش بود.

معرفی بهترین منابع برای حسابداری دولتی به ترتیب

1-حسابداری و کنترل ها مالی دولتی(جعفر باباجانی)

2-مدرسان شریف کارشناسی ارشد

3-حسابداری و حسابرسی دولتی (مجید نوریان و علی شفیع زاده) تعریفشو که در پست کردم.و بهتر بودن در بخش مبناها نسبت به دو کتاب شاخ بالا هم حل مسائل داره و هم کتاب جداگونه.- انتشارات پیام نور

4-حسابداری و حسابرسی دولتی  انتشارات راه ( کتاب ها زرد هم که جای خود دارد)

5- بخش اخر 2000 تست مالی هم که به سوالات حسابداری مالی اختصاص داره

6-جزوه پی دی اف کامران فقیهی که در اینترنت موجود هست.

اما کتاب هادیگه من نخریدم و ندیدم.

ولی کتاب ها مهدی محمد حسینی و دکتر پرویز سعیدی که اولی صاحب نظره در حسابداری دولتی.میگن که کتاب هاش خوبه.

و ایضاً سید حسین حسینی عراقی. خودم که دوست دارم یکی از این سه تا رو بگیرم.چون میخوام با 4 تا کتاب بالا مقایسه کنم.

هر چند قبول شدم.ولی برای ارشد اگر زمانی خواستم شرکت کنم بدرد میخوره.

فصل مبناها دو تا کتاب اولی منو خیلی اذیت کردن.هم به خاطر نمونه سوال و هم مبحث که فکر میکنم کامل نبود.وکمی گیچ کننده.

این کتاب ها هم اگر سوال برای استاندارد از این به بعد در ازمون ها استخدامی اومد پیشنهاد میشه.

همین مجموعه سوالات چهار گزینه ای.

منابع سوالی حسابداری دولتی

1- سوالات پیام نور

2-سوالات ارشد مدیریت بعضی از سال ها

3-سوالات ارشد حسابداری

4-و کتاب پیام نور که بالای معرفی کردم صددرصد پیشنهاد میشه.

5-قانون محاسبات هم در دل حسابدای دولتیه بخونید. جدا

4-حسابرسی

 

 چند تا جزوه خوب پی دی اف تو نت هست.

یکی به نام نکات تکمیلی حسابرسی و دیگری 200 نکته حسابرسی.

 ودیگری که 266 صفحه است از محسن عالی خانی به نام جزوه نهایی حسابرسی.

کتاب کاظم کاظمی رو من 25 هزار تومن خریدم چاپ اول بود. و میتونه جایگزین خوبی برای 2000 تست باشه. هم استاندارد های حسابرسی که تغییر پیدا کردن.نمونه سوال براش اورده.البته اینم بگم که چند سایت من قیمت 70 هزارتومن رو برای این کتاب دیدم.یعنی کم تر از 2 ماه. بعدش.بگردید شاید قدیمش الان در کتاب فروشی ها باشه.

و نکته دیگه هیچ کتابی جای استاندارد ها رو نمیگیره.هیچ کتابی اگر

"سازمان حسابرسی" یا "دیوان محاسبات" یا" وزرات امور اقتصاد و دارایی" حسابرس خواست. خودتون رو برای یادداشت برداری از این کتاب ها و خوندن استاندارد ها و یادداشت برداری خوب از اون ها آماده کنید و  یه وقت یک ماهه بذارید.

همراه با خوندن مجله حسابرس.

یک نکته در مورد استاندرد های حسابداری مالی جدید پی دی اف هاشو  از سایت سازمان حسابرسی بگیرید.چون خیلی خاص با صفحات رنگی به غیر اون رویه متداول که استاندارد ها دیگه دارن.با پس زمینه سفید.

 

5- حسابداری صنعتی

 

درسی که فکر کنم، فقط امور مالیاتی و چند شرکت خصوصی برای منابعشون بیارن و مثل حسابداری مالی نیستش که همیشه تو منابع همه دستگاه ها باشه.

برای این هم کتاب ها

1-مروری بر جامع نوروش

2-کاردانی به کارشناسی مدرسان صد در صد پیشنهاد میشه.

3-کارشناسی ارشد مدرسان یا ماهان

4- غلامرضا کرمی هم یه کتاب داره به نام مرجع کامل (اینو من ندیدم.)

و کتاب ها خوب دیگه

5- کتاب 2000 تست

 

 

6-تئوری مدیریت

 

اما درس تئوری مدیریت و برنامه ریزی "بی همه چیز" از رشته بی در پیکر" مدیریت"

ببخشیدا

ببنید ای استخدام به یک بار در معرفی 8 صفحه ایش برای تامین اجتماعی تاکید کرده که این درس و رشته مدیریت چقدر امدم رو اذیت می کنند.

 

به خاطر اینکه

تئوری کتاب جامع مهرداد پرچ

یا تکی بخواین بگیرین مبانی سازمان مدیریت رضاییان

"رفتار سازمانی رابینز"

 و" منابع انسانی دکتر سعادت"

 کتاب مدرسان شریف یا ماهان ارشد.

مبانی سازمان مدیریت دکتر مقیمی

تئوری جوادین

تو بعضی از آزمون ها هم اسم مدیریت عمومی روش میذارن که باز فکر کنم همین ها باشه ولی کتاب ها مدیریت عمومی رو هم به دو نفر داریم که نوشته باشن.

همون سید مهدی الوانی

والا من که اصلا نمیدونم تو این مدیریت چی خوبه- به بار شرکت کردم. اونم با اسم درس نظریه ها سازمان و مدیریت- که فکر کنم بخشی از این تئوری مدیریت بود. خلاصه این که از مدیریتی ها بپرسین بهتره.

 

ولی مهرداد پرچ رو همه میگن تست زیاد و کامل داره.

خلاصه این که فکر کنم چند تا کتابه(رفتار،منابع،و مبانی رو جای دادن تو یک اسم کلی)

 

در مورد این درس – و درس ها دیگه حسابداری –فلش کارت ها انتشارات تبلور دانش رو با انواع مختلف بسته ها می تونید در سایتشون ببنید.مثلا تئوری کامل یا مبانی مقیمی جدا و ...

نظر کلی خودم اینه که چون کسانی که ازمون ها استخدامی رو برگزار می کنند.و هر دفعه منبعشون برای طراحی سوال فرق میکنه شما مجبورید بیش تر اینا رو بخونید یا یکی از فلش کارت ها جامع انتشارات تبلور دانش رو بگیرید.دیدم که میگم.

مدیریت مالی

یه نکته:

ببینید تا اینجا؛ هر چی کتاب معرفی کردم.با اطمینان صد درصد از این بوده که من اونا رو بررسی کردم.و سوالات، هم آزمون استخدامی و هم کلی آزمون رو نگاه کردم. و با توجه به جنس سوالات که طراحی میشن.و بیشتر طراحان از اون کتاب ها میارن نظر خودم رو دادم.

مثلا در مورد بودجه حتما گفتم دو تا کتاب یا سه تا کتاب باید باشه.اصلا یکی بدرد نمیخوره.

در مورد مدیریت مالی یا تئوری چون تجربه زیادی نداشتم. این که سر راهم بعد فارغ تحصیلی به دستگاه ها بر نخوردم که این ها جزو منابعش باشه.یا شرکت نکردم. و یا اینکه جای دیگه رو ترجیج دادم شرکت کنم.

صحبتم اینه که خودتون دنبال بهترین منابع باشید.برای بقیه درس ها.با خوندن نظریات ای استخدام این که بعضی ها گلایه کردن این کتاب رو خوندیم.ولی نتونستیم جواب بدیم یا .....

. من که در مورد دروس حسابداری و قانون ها و روش خوندنم.توی دو تا پست قبلی توضیح دادم.و دیگه کامل گفتم.اما در مورد بقیه درس ها مثل مالیه عمومی،پول ارز و بانکداری،اقتصاد خرد و کلان،و ................خودتون با سرچ کردن زیاد و زیر رو کردن انتشارات و سایت ها و گرفتن کتاب از کتاب خانه ( نه حتی کسانی که در سایت ای استخدام یا ایران استخدام معرفی منابع کردن. چون تعداد نظرات زیاده) ولی اگه 50 تا نظر خوندین همه معرفی یک درس رو بیارین تو یک صفحه.

.

فقط اگر خواستید به دنبال منابع باشد.همون رویه ای که من در دو تا پست قبلی در مورد تخصصی ها حسابداری به کار گرفتم. به کار بگیرید.مخصوصا در مورد منابع سوالی در مورد این درس ها رو هم تکرار کنید.

یعنی به دنبال بهترین ها بازار 4 تای اول بعدی سه تا دوم و بعد به دنبال سوالات باشید.

صحبتم اینه که خودتون با بررسی کتاب ها و سوال ها آزمون های استخدامی بررسی کنید.که کدوم کتاب بهترینه.یا سه تا از بهترین ها.

مثلا در مورد اقتصاد خرد یا کلان درسته که میگن بهترین کتاب فلانه.ولی شما اگه پایه قوی نداشته باشید.و با مفاهیم اقتصادی و بدیهیاتش آشنایی نداشته باشید.بهترین سه تای بازار هم به درد شما نمیخوره.و از همه مهم تر روش خوندن و فهمیدن و تحلیل کردن و یادداشت برداری از کتاب هاست.

خیلی ها به من میگن چه مدت وقت گذاشتی. من از زمانی که اولین آزمونم اسفند 97 بود.وقت گذاشتم برای خوندن و اول ها که خیلی سردرگم بودن روی منابع.و اما بعد ها چجوری خوندن و به یاد داشتن دستم اومد.و بعد برای مهم ترین درس ها یادداشت برداشتم.قانون ها ولی تخصصی ها رو نه.

برای آزمون دیوان هم دو ماه وقت داشت روزی 10 ساعت میخوندم.نه تنها کتاب های خودم رو-مجله ها رو

روزنامه ها رو- مقاله ها رو .

اما خودم رو قبل از این که اگهی آزمون بیاد برای درس ها عمومی آماده کرده بودم.ولی بعضی از تخصصی ها رو نه خیلی آماده نبودم/مثل حسابرسی.

سه ساعت لپ تاپ رو پام بود.تست میزدم و هایلایت میکردم.سوالات پیام نور رو.بعد خواندنی که همراه با یادداشت برداری باشه.بعد هم که خواندنی کمی حفظ کردن توش بود.

پس مهم ترین اصل در تمام این سه مطلب شد.یادداشت برداری خوب.

و در کنارش سرچ کردن هر مفهمومی و کلید واژه و کتاب و سوال فکر کنم بیش از یک میلیون بار من سرچ کردم تو اینترنت.

به رشته حسابداری ها.با خوندن مجله ها حسابدار،حسابرس،حسابدار رسمی ضرر نمی کنید.فقط تنها کسی میشید که تو مصاحبه تخصصی تو کشور گل میکارید.

چون خیلی آدم کمال طلبی هستم.و هر کاری رو دوست دارم.به با بهترین شکل انجام دوست داشتم مثلا منابع و عکس هایی که از هر درس تخصصی حسابداری گذاشتم.من دوست داشتم برای خودم جدا جزوه یا کتاب مربوط به خودم رو بنویسم.ننوشتم.تنها حسابداری دولتی رو نوشتم که 20 صفحه شد.اما با همه پراکنده نویسی هایی که کردم قبول شدم. اگه نمیشدم می نشستم برای حسابداری مالی یا دولتی یه خلاصه و جزوه توپ از همه کتاب ها بر میداشتم.شاید برای مالی 500 صفحه برگه آچار میشد.شایدم هزارتا.

بریم برای معرفی منابع مدیریت مالی

مدیریت مالی رضا تهرانی

مدیریت مالی شکرالله خواجوی جلد 1 و 2 

2000 سوال چهارگزینه ای مدیریت مالی

مدیریت مالی  آموزش گام به گام رضا مناجاتی

مدیریت مالی جلد 1و 2

ترجمه جهانخانی و پارسائیان

رضا مناجاتی ، محمد گرجی آرا

مدیریت مالی نوین (جلد 2)  و جلد 1  استفان راس ترجمه دکتر جهانخانی

کتاب طرح 90درصد مدیریت مالی پارسه نوشته سید امیر صفوی و احسان افسری