کانال تلگرامی برای دانلود تمام سوالات مهم و جزوه ها 

https://t.me/manabeestekhdamihesabdari99

بهترین و کامل ترین منابع برای آزمون استخدامی حسابداری  2

در ادامه پست قبل

بهترین و کامل ترین منابع برای آزمون استخدامی حسابداری  1

اول  

درس ها عمومی رو معرفی میکنم.

دین و زندگی 1-2-3-پیش دانشگاهی- اندیشه اسلامی 1 2

نمره اورترین درس در آزمون همین درسه،-از همه درس ها عمومی باید نمرتون بالا باشه.تقریبا زیر 70 نباید بزنید.

بهترین منبع اینه که شما همه اینا رو خلاصه کنید،یادداشت بردارید. و یاد بگیرید. و تست بزنید.هم کاردانی به کارشناسی.هم کنکور  تجربی که سطحش از ازمون استخدامی خیلی بالاتره.ولی بعضی از سوالاتش بدرد میخوره نه همه.

برای کتاب های دبیرستان از این کتاب هایی که نموداری خلاصه کرده خیلی بدرد میخوره انتشارات رو یادم نیست.(داخل عکس های کتاب رو گذاشتم)اما خلاصه هر درس رو در اخر کتاب می تونید پیدا کنید.دقت کنید حتی اگه این کتاب رو هم بخونید. به معنای این نیست که نباید خلاصه نویسی کنید.

اندیشه اسلامی 2 رو هم بخونید- تا مثل ما در فراگیر ششم غافلگیر نشید که در 5 تا فراگیر قبلی از این کتاب نمی اومد،اما به یک باره.نصف سوال ها اون ازمون از این کتاب بود.

سوالات پیام نور رو هم که من بعضی از درس ها ساعت و روز ها وقت گذاشتم تا اینا رو هایلایت کردم.

دریافت

 

ادبیات فارسی

 

برعکس درس دین و زندگی و اندیشه اسلامی این درس تو خیلی از ازمون ها نمره آور نیست.به دلیل اینکه بعضی از مباحث ادبیات سختهولی مبحث هایی مثل تاریخ ادبیات و یا معانی یا .....اینا رو باید بخونید.تا حداقل رو بزنید.

ممکنه هم یه ازمون مثل فراگیر ششم آسون باشه.

یه کتاب کوچک لغات و معانی سه دوره دبیرستان و یا بیشتر مباحثی که تو این درس میاد مثل قرابتو ....میتونید فایل های خلاصه تمام قسمت ها رو از اینترنت بگیرید و یا یه کتاب جامع دوره دبیرستان 

ریاضی :

برای این درس هم خودتون رو برای حداقل اماده کنید.البته بستگی داره،آزمون برا کجا باشه.معمولا بانک ها سوال های ریاضی شون آسون تره،تنها یک جزوه یا یه کتاب شاید کفایت نکنه.مثلا اگر شما ویدیوهای آموزشی همراه با جزوه 500 صفحه ای   فرادرس که مخصوصا ازمون ها استخدامی رو بخرید.بستگی داره به این که شما پایه تون قوی باشه یا نه.اگه نباشه که این ویدیو و جزوه اش برای شما کفایت نمیکنه.به نظرم تو خیلی از ازمون ها باید بیخیال این ریاضی شد.(البته بستگی به تعداد نفرات استخدامی و رقبای دوره تون بستگی داره)مثل همین آزمون دیوان که دوره ما شش نفر و استخدامی سال 1400 سهم استان ما و خیلی از استان ها دیگه 7 نفر بود.

 

کامپیوتر(فناوری اطلاعات)

بهترین منبع برای این درس حل کردن تست زیاد و کار کردن عملیه.چون ممکنه تو هر فراگیر سوالات جدیدی طرح بشه.حتی اگه نصف مشابه سال های پیش طراحی بشه.همیشه جدید طراحی میشه پس کار کنید. عملی.

در مورد این درس هر چی سوالات تو نت هست دانلود کنید.من تو این درس به مدت دو سال که سرباز بودم.زیر رو کردم و بهترین سوالات رو کشیدم.بیرون.

یه نکته:همیشه بعضی از سوالات آزمون ها استخدامی رو که فکر می کردم.خاص هستن.سرچ میکردم سوال یا جوابشون رو به جزوه ها یا سوالات خوبی می رسیدم.

این فایل ها 950 مگابایته.

همه رو می تونید از تو کانال دانلود کنید

هوش: این درس هم چند تا جزوه رایگان می تونید از توی نت پیدا کنید. مثل  روش خوندن هوش و... این درس هم مثل ادبیات توی آزمون ها بسته به خیلی سخت بودن یا نبودنش میتونه.نمره آور باشه یا  نباشه.یعنی شاید انتظار حداقلی داشته باشید.که 20 درصد رو بزنید.با اشتباهات.

مگه این که زیاد کار کنید.تست و سوال.

با جنس سوال ها اگه اشنا بشید.حداقل ها رو می زنید.

 

اطلاعات عمومی هم که دیگه نیاز به معرفی کردن منبع نداره.ولی برای قانون اساسی که ممکنه در دل این سوالات باشه یا نباشه.همیشه خودتون رو برای یک سوال و دو سوال آماده کنید.

قانون اساسی رو ساده نگیرید.می تونید با سوالات ساده ازمون وکالت شروع کنید.یا سوالات پیام نور.

شما اگه تمام اون هزاران سوال پیام نور هم رو حل کنید.ولی بازم کمه-

به این سوال دقت کنید.

 

اگه می خواهید یادداشت برداری کنید.که باید بکنید.بدونید که با این جور سوالات طرفید.

یک نکته در مورد یادداشت برداری که تو قسمت قانون تجارت هم میگم.-حتما باید برای قانون ها (روش خودم) اگه میخواهید قانون ها رو حفظ نکنید و تا اخر عمر تو ذهنتون بمونه.این جور یادداشت برداری کنید.

مثال:

وظایف رئیس جمهور در یک فصل قانون اساسی هست. اما در فصل ها دیگه هم اشاره شده-شما یه کلید واژه انتخاب کنید.و تمام نکته ها مربوط به اون کلید واژه رو ببرید. زیر اون بخش یا کلید واژه ای که یادداشت برداری می کنید.

 

اما برای زبان انگلیسی:

اگه این درس هم مثل ریاضی پایه قوی ندارید.بخیالش بشید.ولی بعضی از آزمون ها اگه 504 رو بخونید

وقتی میگم 504 تنها اون کفایت نمیکنه شما باید حداقل 5000 معنی یا بیشتر بلد باشید.که امید داشته باشید. که حداقل 3 تا سوال خیلی آسون رو جواب بدید.

من خودم آزمون دیوان محاسبات رو ریاضی2 تا سوال جواب دادم.و زبان هم سفید.قبول شدم.اینم بگم که چون شش نفر میخواستن.شاید رقابت با رقیب تو اینجا کمی نسبت به وقتی که یک نفر یا دو نفر میخواد.دیگه کم رنگ تر میشه.و نکته دیگه این که اگهی آزمون فراگیر زودتر از دیوان اومد و خیلی ها خودشون رو برای فراگیر آماده کرده بودن تا دیوان

 

در مورد آمار :

فقط می تونم بگم.سوال حل کنید. و تنها به یک کتاب اکتفا نکنید.در مورد این درس جزوه های خوب رایگان زیادی تو نت هست.مخصوصا فصل ها اول و دوم که تشریحی هستن.و شاید تو یک کتاب کامل در مورد اون ها توضیح نداده باشه.

یک نکته در مورد همه درس ها سوالات پیام نور رو براش پیدا کنید و حل کنید.بعضی از درس ها نیاز به یادداشت برداری داره

از همان سایت پی ان یو.(پیام نور )

فصل یک و دو آمار رو سعی کنید از  4 کتاب تا خیلی خوب بخونید.تا دقیق متوجه بشید

قانون تجارت

هیچ وقت این قانون رو دست کم نگیرید.چون ازش میشه هزاران سوال طراحی کرد.نمونه اش همین آزمون دیوان که من تمام سوالات قانون تجارت ازمون وکالت-،دکتری حسابداری-و حسابداری رسمی و .... کلی نمونه سوال دیگه از ارشد رشته ها دیگه و دکتری حقوق عمومی و خصوصی.... رو خونده بودم. اما رفتم تو آزمون دیوان دو تا سوال بود که خیلی جدید بود.

تمام سوال هایی(که دوره 98 که شرکت کردم) که به نظرم جدید یا سخت میومد رو در قالب وورد داخل کانال گذاشتم.بقیه دوره ها هم با خوندن کلی صفحه ای استخدام سوالات سوال 96 و 94 رو جمع بندی کردم.

نکته که در مورد درس قانون اساسی گفتم.اینجا هم برای نمونه خلاصه خودم رو از قانون تجارت فقط برای یک فصل میذارم.

دوباره مثال میزنم اگر بخش ششم و یا هفتم در مورد هیات مدیره و بازرس هاست. شما یه بخش درست کنید به نام بازرس ها و هر جای کتاب در مورد بازرس یا وظایفش یا هر چیز دیگری-صحبت شده بود.بیارین ذیل این مطلب

برای این قانون کتاب قانون تجارت نموداری رو تهیه کنید.از انتشارات چتر دانش.اصلا به جزوه های اینترنت اکتفا نکنید-حتی کامل تجارت پی دی اف اش رو

این سه تا کتاب رو هم حتما از کتاب خونه ها پیدا کنید-مخصوصا ساده ساز

یا اگه نشد کتاب نموداری قانون تجارت حتما باید خونده بشه

حقوق تجارت ساه ساز  فرشید فرحناکیان

حقوق تجارت مجید قربانی لاچوانی

همون طور که گفتم یه حسابداری باید حتما باید این 5 تا قانون رو بلد باشه. اگه هم دیوان شرکت کردین ک میشه 6 تا

البته برای قانون نظام سلامت اداری و پولشویی هم آماده باشید.

بهترین روش خوندن این قانون ها اینه که به زبون خودتون خلاصه کنید.تایپ ده انگشتی رو یاد بگیرید.بشینید اینا رو با لذت خلاصه برداری کنید.به خاطر جنس و طراحی سوال ها ازمون ها استخدامی میگم.اینجوری قانون ها رو هم حفظ نمی کنید.و هم یادتون نمیره.

 

 

قانون مناقصات:

دو تا از سخت ترین و پیچیده ترین قانون ها تجارت و همین مناقصات هستند..قاون مناقصات درسته 30 ماده است.

ولی 5 تا ایین نامه داره .دو تا قانون متمم و چند تا مکمل- البته متمم و مکملش برای ما که وارد دیوان شدیم.بدرد میخوره نه بدرد شما. اما ایین نامه رو هم نگاه کنید-ضرر نمی کنید.چون متوجه میشید.قانون رو اما 30 ماده رو کمی سخت.البته شاید بعضی از طرح ها اومدن و کمی وارد جزئیات شدن یعنی همون آیین نام ها یا .......

یه سوالی در ازمون تعزیرات یا ثبت اسناد بود فکر کنم.اومده بود به نام این که ماهیت حقوقی مناقصه چیه. من جواب این سوال رو نه در 30 ماده نه در 5 تا ایین نامه ......پیدا نکردم.تنها جایی که پیدا کردم.این کانال های تلگرامی که مربوط به روزنامه مناقصه و مزایده میشه بود.

اگر واژه برخورد کردید تو این کانال ها سرچ کنید.تا مصداقش رو پیدا کنید و بفهمید.اگه میخواهید سوالات قاون مناقصات رو 100 بزنید.

من این درس رو در این آزمون فراگیر هفتم با این که خیلی آماده بودم.همراه با محاسبات 91 درصد زدم.

 

 

مدیریت خدمات کشوری :

حتما یادداشت برداری کنید.

یک فصل عدد ها خیلی زیاد میشه سوال پیش میاد که ایا اینا رو نیازه بخونیم یا نه بله.

اگه یادتون نمی مونه. به روش خاص یادداشت  برداری کنید.

عدد ها مشابه کنار هم یا این که مثل قانون تجارت و اساسی کلید واژه ای .

 

 

دوستان خیلی از این سوال ها رو می تونید از اینترنت پیدا کنید.ولی پیدا کردن و جمع کردنشون برای من سه سال طول کشید.وخیلی از سوال ها رو هم ماها وقت گذاشتم تا هایلایت کردم.و اسکرین گرفتم.و مهم ترین سوال ها رو سوا کردم.

مهم ترین فایل ها رو داخل کانال گذاشتم.حتی جزوه 500 صفحه ریاضی فرادرس که مخصوص استخدامی حسابداریه

 

 

 

یک پست دیگه تا تمکیل اینا مونده برای ادامه درس ها حسابداری و مدیریت که با هم هست.

برای خوندن هر کدوم از این ها کلیک کنید.

 

تجربه من :از مصاحبه استخدامی دیوان محاسبات

 

ادعای سواد رسانه ای در مصاحبه استخدامی دیوان محاسبات و پیش داوری ها  

تجربه من از مصاحبه استخدامی دیوان محاسبات 3