یه  چند سالیه که با صدا و سیما قهر بودیم 

دیدین  که خیلی ها میگن ما اصلا تلویزیون نگاه نمی کنیم  پزشو  هم میدن که آره ما هم......انگار خیلی کلاس داره

ولی خوب چکار کنیم وقتی برنامه خوب نباشه برای چی باید بشینیم وقتمون رو تلف کنیم


بعد از مدت ها یه برنامه خوب از شبکه چهار دیدم البته این هیجده قسمتی هم که پخش شده همه رو دانلود کردم وگرنه پای تلوزیون ندیدم و ننشستم

یه برنامه توپ و عالی به  سردبیری و مجری گری  پیام فضلی نژاد

موضوع برنامه گفتگوی چالشی با متفکران و اندیشمندان و هنرمندان ایران امروزه

برای رفقایی که در جستجوی بحث های اساسی در حوزه های سیاسی و فلسفی و دینی هستند.

اکانت توییتر برنامه شوکران

@ShokaranTv 

اکانت توییتر پیام فضلی نژاد

@Fazlinejad

تو توییتر یه شوخی هم با پیام فضلی نژاد کردیم که البته گفتیم توییت طنز بود

 


 

بزارید= غلط املایی  =بذارید درسته

البته به غیر برنامه شوکران –یه 250 تا مستند هم دانلود کردم تو این چند روزه که سر فرصت ببینم

یا برنامه خشت خام (تاریخ انلاین)حسین دهباشی رو هم از 44 قسمتی که پخش شده 39 قسمت رو دیدم و دانلود کردم.

 

اما از مهمون های برنامه بگم

از پرویز خرسند  بگم  یار غار علی شریعتی  

از خاطراتشون از کتاب هاش از زندان بودنشون

من که پرویز خرسند رو نمی شناختم اما تصمیم گرفتم همه کتاب هاشون رو بخونم.

قوى ترین نویسنده اى که به تعبیر دکتر شریعتى 'نثر امروز را در خدمت ایمان دیروز ما قرار داد'

 یا از عبدالله انوار

حکیم ٩٤ ساله، شارح، مترجم، نسخه شناس، فهرست‌نویس، ریاضی‌دان، از نویسندگان لغت نامه دهخدا و رئیس سابق نسخ خطی کتابخانه ملی

و دردناک تر از همه این که

این بزگوار

شرح و ترجمه ۲۲ جلد کتاب شفای بوعلی‌سینا رو انجام داده (هیچ ناشری به دلیل گستردگی کار حاضر به انتشار آن نشده‌است)

 از ابولقاسم علیدوست  و حمید پارسانیا بگم که موضوع برنامه شون  فقه و حکومت ،اخوند، جامعه سکولارو.......بود

و دو تایشون که کلی کتاب نوشته بودن

و یا از مهمون های خانم -نوشین انصاری که در مورد کتاب و کتابداری بود یا  خانم ایران درودی نقاش،نویسنده کارگردان برجسته کشورمون

این همه متفکر و دانشمند تو کشورمون بوده که من نمی شناختم ای وای ...

دوست داشتم جای هر کدوم از این مهمون های برنامه بودم و مثل هر کدوم یه سه یا چهار زبان دنیا مسلط بودم و یه کتاب خونه بزرگ هم داشتم

یا پروفسور کریستین بونو

فقط به جمله کوتاهی از خودشون

گفتم اگر ١٠ مرجع تقلید را براى سخنرانى به شانزلیزه فرانسه بیاورید، نمیتوانند کسى را مسلمان کنند؛ اصلا کسى نمى آید. اگر کسى هم بیاید و شروع کنند به شنیدن مساىل  فقه، میگویند به من چه؟ چه کار دارم به این مسائل؟ در حالى که عقل، مشترکِ بشر است.

اما حیف

اینقدر راجب به اینا مطلب زیاده که  خودم بعد تموم شدن برنامه راجبشون چند صفحه word

یادداشت برداشتم که همه رو اگه اینجا بنویسم که خودش ده تا پست جداگانه میشه

خلاصه هر کی اگه خواست میتونه خلاصه من از حرف هاشون رو که برای هر مهمون

یک صفحه درست کردم براش بفرستم یا ایمیل کنم.